woensdag 9 januari 2013

Tips voor slaap problemen


Tips voor als je niet kan slapen

Gisteren was het weer zo ver: ik kon niet in slaap geraken. En dat is vervelend, vooral als je vroeg moet/wilt opstaan omdat je veel moet doen. Daarom ga ik jullie vandaag tips geven die bij mij altijd werken.

  • 1.     Zet rustige muziek op.
    2.     Controleer je ademhaling
    3.     Lig niet de hele tijd te bewegen
    4.     Lees een boek of een tijdschrift
    5.     Denk niet te veel na. En vooral niet aan zware onderwerpen.


Deze vijf dingen werken bij mij meestal altijd. Maar als die niet werken moet je er misschien eens mee naar de dokter gaan. Ik heb dat ooit moeten doen. Lang geleden. De oorzaak van slaapproblemen is meestal stress. Dat was gisteren bij mij het geval. Ik had nog zoveel te doen en ik wist niet waar te beginnen.

Tieners hebben soms slaapproblemen tijdens de examenperiode. Omdat je dan met alle examens aan je hoofd zit.

-x- Linde 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten